وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





استفاده از قابليت Bookmark کردن قسمتي خاص از اسناد در آفيس 2007

اگر در حال تکميل و ويرايش يک سند حجيم و طولاني هستيد که صفحات زياد و متعددي دارد ، گشت و گذار و سرک کشيدن به جاي جاي آن ، کار خسته کننده اي خواهد بود . همچنين طولاني بودن يک سند ، کار جستجو به دنبالي مکاني خاص از سند را براي ويرايش دوباره ، بسيار سخت مي کند . اما در Word 2007مي توانيد قسمت هاي خاصي از سند را Bookmark کنيد و با اين کار به راحتي و بدون نياز به جستجو و اتلاف وقت ، به مکان مورد نظر دسترسي داشته باشيد . براي ايجاد يک Bookmark در اسناد ، مراحل زير را يک به يک اجرا کنيد .
1 ـ بخشي از سند مورد نظر خود را که دوست داريد Bookmark کنيد، انتخاب کنيد؛ کافي است که مکان نما را در آنجا قرار دهيد .
2 ـ در Ribbon ، کاربرگ Insert را انتخاب کنيد .
3 ـ حال بر روي گزينه ي Bookmark که در مجموعه Links قرار دارد ، کليک کنيد .
4 ـ در پنجره باز شده و در فيلد خالي ، براي Bookmark مورد نظر ،نامي انتخاب کنيد . دقت کنيد که اين نام بايد با حروف شروع نوشته شود و حاوي هيچگونه فاصله اي Space هم نباشد .
5 ـ براي اتمام کار روي Add کليک کنيد .
در پنجره تنظيمات Bookmark ، مي توانيد بعضي از آيتم هايي را که قبلاً تعريف نموده ايد ، پاک کنيد . اگر هم سندي را باز نموده ايد و قصد داريد که به قسمتي که Bookmark کرده ايد هدايت شويد ، مي توانيد از همين جا اقدام کنيد ؛ کافي است که نام آيتم مورد نظر را انتخاب کرده و گزينه ي Go To را کليک کنيد .
در زير ليست Bookmark ها ، دو گزينه در اختيار داريد . با استفاده از گزينه Sort by که دو دکمه ي راديويي در اختيار شما قرار مي دهد ، مي توانيد Bookmark ها را بر حسب نام و يا بر حسب مکان قرار گرفتن آنها در سند ، مرتب کنيد .
در دومين و آخرين گزينه ي اين پنجره که Hidden bookmarks نام دارد ، اگر قصد مخفي کردن قسمتي از سند را داريد و مي خواهيد مکان آن را فراموش نکنيد ، مي توانيد ابتدا آن قسمت را Bookmark کرده و سپس آن را مخفي کنيد که در مراجعات بعدي ، مشکلي با پيدا کردن آن نداشته باشيد .

جستجويي بسيار آسان در ميان يک سند طولاني

اين ترفند نيز کارآيي شبيه به ترفند قبلي دارد . هنگامي که با يک سند طولاني و بزرگ کار مي کنيد ، طبيعتاً به سادگي در ميان مطالب آن گم مي شويد و مجبور خواهيد شد براي پيدا کردن قسمتي خاص از سند ، مرتباً آن را از بالا به پايين و بالعکس پيمايش کنيد . اما در Word 2007 راه آسان تري براي اين کار وجود دارد . شما مي توانيد از نماي بند انگشتي صفحات سند استفاده کنيد . با استفاده از نماي بند انگشتي ، تصويري کوچک از هر صفحه سند در اختيارتان قرار مي گيرد . هر چند اين تصاوير خوانا نيستند ، اما از طريق آنها مي توانيد نحوه چيدمان صفحه ،مانند وجود عکس و يا جدول ها و ... را در آنها ببينيد . همچنين هر کدام از اين تصاوير بندانگشتي ، شماره دارد و بنابراين با استفاده از آنها مي توانيد صفحه اي خاص را براي مشاهده انتخاب کنيد .
هنگامي که روي يکي از اين تصاوير کليک کنيد ، نرم افزار Word به طور خودکار مکان نماي شما را به ابتداي صفحه مورد نظر مي برد و شما مي توانيد سريعاً ويرايش را از آنجا شروع کنيد . براي فعال کردن اين قابليت ، در Ribbon به کاربرگ View رفته و سپس از مجموعه Show/Hide ، گزينه ي Thumbnails را فعال کنيد . با اين کار در سمت چپ سند ، قسمتي جداگانه باز مي شود و که شامل تصاويري بندانگشتي از تمامي صفحات سند شماست .
ناگفته نماند که مي توانيد با نگه داشتن کليد Ctrlو استفاده از دکمه ي وسطي ماوس ، اين تصاوير کوچک را بزرگ نمايي کرده و تسلط بيشتري روي متون موجود در آنها داشته باشيد .

يک پيشنهاد : اسناد خود را با همان فرمت قديمي ذخيره نماييد !

يکي از مشکلاتي که جديداً گريبانگير کساني مي شود که به استفاده از مجموعه نرم افزارهاي آفيس 2007 روي آورده اند ، مشکل باز نشدن اسناد آفيس 2007 در ديگر کامپيوترهاست . مشکل از اينجا شروع مي شود که شما به استفاده از نرم افزارهاي آفيس 2007 روي آورده ايد و خصوصاً نرم افزار پرکاربرد Word 2007 ، در حالي که اکثر کاربران هنوز هم نرم افزارهاي خانواده ي آفيس 2003 را دو دستي چسبيده اند و حوصله ي يادگيري و سر و کله زدن با محيط جديد نرم افزارهاي 2007 را ندارند .
اما فرض مي کنيم سندي را با استفاده از نرم افزر Word 2007 آماده کرده ايد و قصد داريد که آن را به کسي نشان داده و يا آن را به جايي برده و چاپ کنيد . اما سند مورد نظر ، در کامپيوتر مذکور نشان داده نمي شود . چرا ؟ مشکل اينجاست که نرم افزار Word 2007 براي ذخيره ي فايل هاي خود ، از نوعي فرمت جديد استفاده مي کند و علامت آن هم اضافه شدن کاراکتر X به پسوند قديمي اين نرم افزار است . پسوند قديمي اسناد اين نرم افزار ، doc * بود ، در حالي که پسوند جديد docx * است . خب چاره چيست ؟
بهترين راه اين است که تا زماني که استفاده از نرم افزارهاي خانواده ي آفيس 2007 بين کاربران جا نيفتاده است ، اسناد خود را با همان فرمت قديمي ذخيره نموده و وقت خود را فعلاً صرف يادگيري و آشنايي با محيط و ويژگي هاي جديد اين نرم افزار نماييد . اين موضوع در رابطه با ديگر نرم افزارهاي خانواده آفيس 2007 هم صدق مي کند .

براي ذخيره کردن اسناد با فرمت قديمي دو راه اختيار داريد :

1 ـ زماني که قصد ذخيره نمودن سند را داشتيد ، روي دکمه آفيس کليک کرده و سپس با رفتن به روي Save As ،
گزينه Word 97 - Document2003را کليک کنيد ، تا سند مورد نظر با فرمت قديمي doc * ذخيره شود . استفاده از اين روش را تنها زماني توصيه مي کنيم که شما فردي حواس جمع باشيد و صد البته نه فراموشکار ! چرا که در مواقعي بسيار ضروري ، ممکن است عجله داشته باشيد و فراموش کنيد که سند مورد نظر را با فرمت قديمي ذخيره نماييد . همچنين اين فرمت به طور کامل با نسخه ي قبلي نرم افزار هماهنگ مي باشد . البته در نظر داشته باشيد ، با ذخيره کردن سند به فرمت قديمي ، امکان مشاهده و استفاده از تغييراتي که با استفاده از ويژگي هاي جديد آفيس 2007 در سند ايجاد نموده ايد ، وجود ندارد .
2 ـ روش دوم که به نظر مي رسد راه بهتر و مطمئن تري هم باشد ، اين است که فرمت پيش فرض اسناد براي ذخيره شدن را همان فرمت قديمي يعني doc * قرار دهيد . با اين کار ، هرگاه که با استفاده از آيکوني که براي ذخيره نمودن اسناد در نوار ابزار دسترسي قرار داده شده است ، اقدام به ذخيره کردن اسناد کنيد ، همگي آنها با فرمت قديمي ذخيره مي شوند ( براي ذخيره کردن اسناد ، از کليدهاي Ctrl+S هم مي توان استفاده کرد ) . براي اين کار ابتدا روي دکمه ي آفيس کليک کرده Word Options را انتخاب کنيد .
سپس در پنجره باز شده و از پانل سمت چپ ، Save را کليک کنيد . حال در قسمت Save Documents از منوي کشويي که در کنار گزينه ي Save files in this format قرار دارد ، گزينه ي Word 97 - 2003 Document *.doc را انتخاب کنيد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 2 خرداد 1393 ] [ 11:51 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 402
بازدید کل : 36558
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page